CELLFIE - UN BOARDGAME UNIC PENTRU BIOLOGIE
Dacă dorești să înveți prin joc structura celulei, Cellfie este combinația perfectă dintre știință și interactivitate.
Un boardgame unic, cu tablă de joc, cartonașe cu întrebări serioase și provocări de stârnesc râsul, zar și pioni, în care vei învăța noțiuni abstracte despre ultrastructura celulară, fără să depui prea mult efort.


”Am primit acest boardgame de biologie la clasă și m-a captivat complet din prima clipă. Prin acest joc am reușit să învăț multe informații despre structura și funcționarea celulei, dând cu zarul și răspunzând la întrebări de pe cartonașe. A fost o experiență faină, dar și educativă în același timp, iar acum știu mult mai multe lucruri despre celulă. Recomand acest joc tuturor pasionaților de știință și care doresc să învețe într-un mod interactiv și captivant."
(Matei A., clasa a VI-a)
”N-am crezut că o cutie de carton, cu niște pioni colorați, un zar și niște cartonașe o să mă țină așa de captivată. Jocul este conceput extraordinar, învățând ceva complicat, într-un mod simplu.”
(Medeea C., clasa a IX-a)





Scopul jocului este de a ajunge din poziția START de pe tabla de joc ce se află înafara mediului celular, până la poziția 35 (FINISH) de la nivelul nucleului. În traseul tău vei răspunde la întrebări de biologie, din domeniul ”Citologie”, consolidându-ți cunoștințele, dar vei avea parte și de provocări interesante care îți vor determina curiozitate și entuziasm. Înainte de toate, nu uita să te distrezi! Învățatul poate fi și distractiv!
Pe planșa de joc pot fi maxim 4 pioni (roșu, albastru, verde, galben). Se plasează teancurile cu cartonașe în locurile destinate de pe tabla de joc - ”Provocări” și ”Întrebări”. În funcție de nivelul de dificultate/clasa de elevi, se poate alege teancul cu întrebări de gimnaziu (cartonașele sunt mov și marcate cu cifra 6 pe o mitocondrie) sau teancul cu întrebări de liceu (cartonașele sunt albastre și marcate cu cifra 9 pe un lizozom).
Fiecare jucător va avea dreptul pentru început la o aruncare a zarului pentru a identifica cine este de fapt primul. Persoana care aruncă valoarea cea mai mare a zarului are dreptul la prima aruncare. În cazul în care doi jucători au aceeași valoare la aruncarea zarului, vor putea arunca din nou până când se stabilește corect ordinea. După stabilirea ordinii jucătorilor, sunteți gata de a începe călătoria prin lumea fascinantă a biologiei celulare.
Primul jucător ales va extrage un cartonaș cu o întrebare. Dacă răspunsul este corect, are dreptul să arunce zarul și în funcție de valoarea acestuia va putea avansa pe tabla de joc. Dacă nu se răspunde corect la întrebare în maximum 15 secunde din momentul citirii ei, pionul rămâne în poziția sa, urmând alt jucător. Dacă un jucător ajunge în pozițiile 2, 3, 5, 6, 11, 12, 15, 17, 19, 22, 26 sau 28 în avansarea sa pe tabla de joc, va trebui să extragă un cartonaș cu o provocare. Pozițiile amintite corespund ”proteinelor” (proteine libere, enzime, canale ionice etc.) și sunt marcate și cu o bulină verde. Dacă se refuză provocarea, jucătorul merge o poziție înapoi. Dacă ajunge din nou pe o proteină, va extrage o altă provocare. În cazul în care și aceasta este refuzată, va merge din nou o poziție înapoi.
Dreptul de a lua un cartonaș cu o întrebare și implicit posibilitatea de a avansa pe tabla de joc, revine în momentul în care pionul se află la o poziție marcată cu portocaliu pe tabla de joc.
Regim special prezintă pozițiile ”LIZOZOM”, de unde ești întors o poziție și ”MITOCONDRIE”, de unde avansezi o poziție pe tabla de joc. Dacă în drumul tău vei ajunge pe pozițiile 8 sau 14, corespunzătoare moleculei de glucoză, energia preluată din aceasta te va ajuta să avansezi două căsuțe. Un jucător poate avea în aceeași tură, mai multe situații de a avansa (mitocondrie, molecula de glucoză), însă doar cartonașele cu întrebări oferă posibilitatea de a da cu zarul. Un răspuns incorect la întrebare determină ca jucătorul să nu avanseze pe tabla de joc. Răspunsurile corecte sunt stabilite de către jucători, pe baza informațiilor dobândite la clasă sau prin supravegherea jocului de către profesorul de biologie.
Încheierea jocului: Jucătorul ce ajunge la poziția 35 (FINISH) este considerat câștigător. În funcție de pozițiile la care se află ceilalți jucători la momentul încheierii jocului, se stabilește clasamentul general.